>Çilekli Puflar

>

Bir haftadır  yeni  bir tarif, değişik bir tarif bulmak için paraladım kendimi resmen. 🙂 ama sonunda istediğimi buldum galiba.bu güzel pufları Lezzet’ dergisinde  görüp vurulmuştum,Ama çilek mevsiminde olmadığımız için çilek beni endişelendiriyordu. 2 market gezdim çilek bulmak için, fakat yoktu.Sonunda  eve geldim . en son çare, babama söylemek geldi aklıma. söyledim oda bulursa alacağını söyledi .neyse  ki bulmuş.babam muzlu sevdiği için ben bir kısmınıda muzlu yaptım, isterseniz o şekilde de güzel oluyor.bu şeker pufları  sevgili  Balpare‘ nin ev sahipliği yaptığı ,-Sevgiliye özel tarifler– etkinliğine gönderiyorum, kendisine kolaylıklar diliyorum. Bu arada ziyaretçilerim yöresel  tariflerde olacak mı diye,sorular sormuşlar.yöresel  tariflerden  paylaşmak istediğim birden fazla tarif var.  içli köfte tarifim hazır bile,en yakın zamanda sizlerle paylaşacağım. Sevgiyle  kalın..

Malzemeler: 
2 yumurta
yarım paket yaş maya
1 su bardağı süt ,1 çay bardağı su
150 gr margarin
1 paket vanilya
300 ml krema
150 gr çilek dilimleri
Yarım su bardağı çilek reçeli
Aldığı kadar un
Yapılışı:
1.       Sütü geniş kaba alın.üzerine yaşmaya şeker ve suyu ekleyip eriyinceye kadar karıştırın.Yumurtaları,margarini ve vanilyayı ekleyin. Unu azar azar ekleyip yoğurun.
2.       Hamurdan  ceviz büyüklüğünde parçalar alın fırın tepsisine dizin.üzerini örterek mayalanmaya bırakın.
3.       Mayalanan hamurları 180 dereceye ayarlanmış fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.Soğumaya bırakın.
4.       Soğuyan pufları enlemesine ortadan ikiye kesin ve alt parçaya çilek reçeli sürün.kremayı katılaşıncaya kadar çırpın ve krema sıkma torbasına doldurarak reçeli parçaların üzerine
sıkın.Çilek dilimlerini yerleştirip üst parçayı üzerine kapatın.Pudra şeker serpiştirerek servis yapın.


Not: pufları  bir gece buzdolabında bekletip öyle servis yaparsanız daha iyi oluyor, lezzeti tam oturmuş oluyor.

20 Yorum (+add yours?)

  1. Bir Terazi Kizi...
    Şub 06, 2011 @ 08:37:59

    >Cok güzel olmuslar,eline saglik canim,iyi pazarlar sana…

    Cevapla

  2. Mutfaktan mis kokular
    Şub 06, 2011 @ 09:22:21

    >Bir lokmada hepsini yerim. :)) tabaga alip kaçiyorum!! ellerine saglik

    Cevapla

  3. balpare
    Şub 06, 2011 @ 10:10:40

    >canım benim bunlar çok ama çok güzel olmuş..çok teşekkür ederim..ye beni diyor resmen..ellerine yüreğine sağlık..alttaki pastayı da alabilirim o da muhteşem görünüyor..etkinliğe katıldığın için çok teşekkür ederim canım benim..

    Cevapla

  4. sevda
    Şub 06, 2011 @ 10:41:11

    >harika bir pasta olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    Cevapla

  5. Eran
    Şub 06, 2011 @ 11:24:43

    >ayy canım çok harika gözüküyo gayet iştah kabartıcı..neskafe içiyorum şimdi olsa yanında ne güzell giderdii:))

    Cevapla

  6. Anonymous
    Şub 06, 2011 @ 11:26:25

    >esra hanım bloğunuzu bugün keşfettim gerçekten çok güzel tarifler warr..özellikle sewgiliye tarifler için hazırladığınız bu puflar gerçekten çok etkileyici:))

    Cevapla

  7. cemre
    Şub 06, 2011 @ 11:48:09

    >Ellerine sağlık, süper görünüyorlar..tatil günü canım çekti şimdi bak 🙂 ilk fırsatta ben de denyeceğim…

    Cevapla

  8. ♥ Hasretli Lezzetler ♥
    Şub 06, 2011 @ 11:57:48

    >canim benim ne kadar cici olmus bunlar böyle! harika görünüyorlar! sunum harika! ellerine saglik! sicacik sevgiler

    Cevapla

  9. Yemekçinin Mekanı/Nazlı
    Şub 06, 2011 @ 15:07:06

    >Ne kadar cici olmuşlar ya bayıldım resmen. Ellerine sağlık

    Cevapla

  10. Yeşim
    Şub 06, 2011 @ 15:19:13

    >Süpersin Esra :)Ellerine sağlık gerçekten çok beğendim.sevgiler.

    Cevapla

  11. balpare
    Şub 06, 2011 @ 16:34:04

    >canımmm ben de yemeyi pişirmekten daha çok severim hele de senin ellerinden olursa:)muzlu lokumu sormuşsun ya işte şimdi senin deneyip benim tatmam lazım ki içine fındık kuruyemiş koymakla olur mu:)))mmhhh nefis olur ki..

    Cevapla

  12. zeynep -ipek butik pasta
    Şub 06, 2011 @ 16:41:16

    >Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyorlar..

    Cevapla

  13. YELDA
    Şub 06, 2011 @ 20:25:52

    >ellerine sağlık hem çok leziz, hem çok iştah açıcı görünüyorlar…

    Cevapla

  14. Sütüme Sarelleme Karışma!!!
    Şub 06, 2011 @ 20:40:30

    >harika duruyorlar harika!!!! dayanamam böyle tatlılara ama yememek lazım değil mi? bilemedim ki şimdi çok neşeli halleri:) ellerinize sağlık!

    Cevapla

  15. sünter
    Şub 06, 2011 @ 20:40:41

    >Cok lezzetlidir bunlar bayilirim ben.Burda (almanya) cok meshurdur kendileri. (windbeutel= rüzgar torbasi) adi altinda satilir.Sizinde ellerinize saglik cok lezzetli görünüyorlar.Sevgiler

    Cevapla

  16. Özgen
    Şub 06, 2011 @ 21:03:19

    >Merhaba görünüşleri harika lezzetleri de öyle olmalı elinize sağlık sevgiler…

    Cevapla

  17. Seçil / Yemek Aşkı
    Şub 06, 2011 @ 21:24:42

    >çok güzel bu puflar! çilekli ve tatlı daha nolsun.. tabağı alıp kaçıorum 🙂

    Cevapla

  18. RuhsuzKadın
    Şub 07, 2011 @ 17:46:26

    >omg! en sevdiğim tatlıııııııı ^_^ ufh nasıl canım çekti anlatamam 😀 Ellerine sağlık 🙂

    Cevapla

  19. fashiONözge
    Şub 07, 2011 @ 22:23:08

    >yeni keşfettim bu blogu,artık hergün uğrar gözümü doyururum hiç yoktan iyidir heheee :))

    Cevapla

  20. TATLI TUZLU
    Şub 07, 2011 @ 23:31:34

    >fistik gibi olmus ellerine saglik,görüntüye vuruldum,tadi nasil kimbilir,sevgiler…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

