>Kremalı,Milföy külahları

>

Bu tarif ,bu gün evine misafir olduğumuz ,sevgili arkadaşım Melahat’ ın maharetli ellerinden çıktı.bu şirin külahları görünce,hemen fotoğraflayıp bloğumda paylaşmak istedim.hem lezzetli,hem şık,hemde pratik bir tarif.tabi ikramlar bu külahlarla sınırlı deyildi, diyer tariflerinide  en yakın zamanda paylaşmaya çalışacağım.ellerine sağlık Melahat’ çım.



Malzemeler:

1 paket hazır milföy hamuru
Krema:
2 çay bardağı toz şeker
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ
Yapılışı:
1.Kremanın bütün malzemelerini tencereye alın,çırpma teliyle 5 dk çırpın. Orta ateşte koyulaşana kadar pişiriyoruz. koyulaştıktan sonra altını kapatıp yağını ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
2.Kare milföy hamurunu şerit şeklinde 4 e bölüyoruz.
3. kestiğimiz şeritleri uzunlamasına çekerek uzatabildiğimiz kadar uzatıyoruz.resimde gördüğünüz kalıplara orantılı bir şekilde sarıp,fırın tepsisine diziyoruz. Çok kızarmayacak şekilde pişiriyoruz.
4.Kalıplardan çıkardığımız külahların içine krema doldurup,Antep fıstığı veya pasta süsüne buluyoruz.servis tabağına alıyoruz.
11 Yorum (+add yours?)

  1. ZELİHA-UMUTSEPETİ
    Oca 27, 2011 @ 16:57:21

    >Şimdiye kadar gördüğüm en şirin külahlar bunlar :)Melahat'ın ellerine sağlık canım..Afiyet,bal şeker olsun sizlere de..Çok güzel yapmışsın resimlemekle..sevgilerimle..

    Cevapla

  2. Mutfaktan mis kokular
    Oca 27, 2011 @ 21:51:42

    >Su kaliplari bir bulabilsem :(( çok cici olmuslar canim ellerine saglik

    Cevapla

  3. CEYLAN
    Oca 28, 2011 @ 06:32:35

    >hemşerim burda varmı bu kalıptan ve varsa nerde…çok güzel olmuşlar ellerine sağlık…

    Cevapla

  4. Öcal-mutfak-Esra
    Oca 28, 2011 @ 08:31:31

    >ceylan bende arıyorum bu kalıpları,arkadaş yerini tarif edicekti sonradan oda unuttu bende.ben bulduğum zaman sanada aldığım yeri söylerim canım.

    Cevapla

  5. CEYLAN
    Oca 28, 2011 @ 10:00:10

    >çok sevinirim….

    Cevapla

  6. muko
    Şub 01, 2011 @ 18:10:19

    >esra hanım külahlar çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ben kalıpları nereden aldığınızı merak ettim bana cevap yazarmısınız ben bu kalıpları buralarda bulamadımda sevgilerimle

    Cevapla

  7. Öcal-mutfak-Esra
    Şub 01, 2011 @ 18:27:12

    >merhaba muko,bende tam olarak bilmiyorum ,ama arkadaşımdan öğrendiğime göre, antakyanın uzun çarşısında bu kalıpları sipariş üzere yapıyorlarmış.ama internettede bu kalıpları satan siteler vardır bence .inş yardımcı olabilmişimdir.

    Cevapla

  8. Öcal-mutfak-Esra
    Şub 01, 2011 @ 18:39:20

    >az önce internette bir araştırma yaptım ve zorlada olsa sadece bu sitede bulabildim. http://www.pastaland.com.tr/urunler.php?alt=11&kno=2 satılıyorumarım size yardımcı olur.adı kornet kalıbıymış.

    Cevapla

  9. Sütüme Sarelleme Karışma!!!
    Şub 01, 2011 @ 21:00:43

    >çoooo.k neşeli olmuşlar renkli süsler ile hele… biraz evvel düşünüyordum bunları karşıma çıktı ya yapmak gerek galiba tez zamanda:) ellerinize sağlık!

    Cevapla

  10. ufuk
    Şub 02, 2011 @ 09:34:20

    >Aaa ben bu kalıpları bilmiyordum. Ben kağıt külahlar yaparak denemiştim. Hilal arkadaşımın bloğundan alarak yayınlamıştım. Bu arada bloğu çok beğendim tebrikerlEsra'cığım. Devamını bekliyorum. Benim külahların linki şu: http://ufuk-aysaatleri.blogspot.com/2010/10/hilalin-kulah-pastasi.htmlMerak edrseniz diye…Sevgiler…

    Cevapla

  11. yerdenuzak
    Şub 02, 2011 @ 09:49:32

    >Süper fikir, çocuklarım bayılacak, teşekkürler♥

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

