>Çikolata soslu Muffin

>

Bu muhteşem Muffinleri ,evde olmayan kakao ya borçluyum.Jeyer kakao olsaydı,bu keki keşfetme şansımda olmazdı. Aslında niyetim brownie yapmaktı, yumurtaları çırpmaya başladığımda evde kakao olmadığını fark ettim. Kakao olmadığını görünce moralim bozuldu, o anda gözüm çekmecede duran hazır çikolatalı sosa çarptı,uzun bir süre bakıştıktan sonraJ aklıma bir fikir geldi.biraz tereddüt ederek 1 paket çikolata sosunu kattım malzeme listesine. J iyi ki katmışım .tadına bakana kadar tereddüt ettim,ama baktıktan sonra iyi ki katmışım dedim. herkes tarafından da çok beğenildi. denemenizi tavsiye ederim kesinlikle pişman olmayacaksınız. İşte tarifimiz

Malzemeler:
1 paket hazır çikolata sos
4 yumurta
1,5 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu ,1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı süt
100gr margarin
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı vişne suyu
 Sos için:
2 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı şeker
2 çorba  kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı nişasta
80 gr bitter çikolata

Yapılışı:

1.Yumurtaları şekerle birlikte köpürene kadar çırpın.                                      
2.Yumurtalı karışıma sıvıyağ,ertilmiş margarin,süt ilave edip çırpmaya devam edin.
3.Ayri bir kapta, un, kabartma tozu,karbonat,vanilya, ve 1 paket hazır  çikolata sosunu eleyin.
4.Elediğiniz unlu karışımı, yumurtalı karışıma azar azar ekleyin.
5.yarım çay bardağı doğranmış fındığa biraz un ekleyip karıştırın,hamura ekleyin. Kaşıkla karıştırın.
6 .Muffin kalıplarına kağıt kalıpları yerleştirin ,hamuru kaşıkla doldurun .160 derecelik fırında keki pişirin .pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapın.
7. Sosu hazırlayın kaynamaya başlayınca çikolatayı ekleyip kaşıkla karıştırarak eritin,soğumaya bırakın.
8.Fırından çıkardığınız muffinleri 5 dk bekletin ,daha sonra üzerlerine 1 su bardağı vişne suyunu paylaştırın.
9. Muffinlerin üst kısmını çikolata sosuna  batırın ,servis tabağına alın.ben üzerine antep fıstığı serptim, siz istediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun..

3 Yorum (+add yours?)

  1. Anonymous
    Oca 14, 2011 @ 08:55:45

    >esra hanım bu nasıl muhteşem bir görüntüdür resmen bayıldım olsada yesekk 🙂 en yakın zamanda deniyecem listeye alındı

    Cevapla

  2. Anonymous
    Oca 14, 2011 @ 19:42:21

    >çok ilginç ve güzel bir fikir gibi geliyor, keke çikolata sosu katmak 🙂 merak ettim şimdi bende yapmalıyım .esracım bir sorum olacak vişne suyu kekte nasıl bir tad bırakıyor ?çok yoğun damağa geliyormu tadı? ben vişneyi pek sevmemde kekte nasıl olur bilemiyorum..

    Cevapla

  3. Esra
    Oca 14, 2011 @ 19:49:41

    >hayır yoğun bir tad bırakmıyor, browni tadı veriyor. deneyin bence bu tür keklere vişne suyu hep yakışır. damağa aykırı bir tad gelmiyor aksine keki tamamlıyor.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

